Yapay Zeka Fantezisi

Yapay zeka işlerimizi kolaylaştırıyor. Tüm teknolojik cihazlar gibi… Bıçaktan başlayıp mobil telefonlara kadar her irili ufaklı alet ve teknoloji bizim yaşamda yaptıklarımızı daha kolaylaştırma amacıyla ticarileşti, öyle değil mi? O kadar çok kolaylık peşindeyiz ki, ticari kazancı en az eforla mümkün mertebe en yüksek şekilde bulmaya çalışıyoruz… Sosyal medya algoritmaları bize hemen öneriler sunuyor… Yapay zeka hemen bize metin yazıyor.

Bu yaşamda bulunan her kolaylık başka bir zorluğu beraberinde getiriyor.

Mesela mobil bankacılık hayatımızı kolaylaştırıyor ama basılı evrakları yok ettiği için rakam takibi yapmak zorlaşıyor… Veya dijital içerik üyelikleri hissettirmeden tahminimizden fazla masraf çıkartabiliyor… Yapay zeka işlerimizi kolaylaştırıyor ve böylece gerçek bir asistanı işe almaya gerek duymuyorsunuz… Bırakın istihdam artışını, işlerinizi birilerine öğretme ihtimaliniz azalıyor…

Yapay Zeka^dan Kim Korkar?

Yapay zeka geliştiricileri işlerimizi kolaylaştırmak istiyor (bunun yanında başka amaçları da vardır muhakkak) ama bizim ölümsüzlük seviyesinde bir “tembellik” ve “maliyet” teşviğinden geri durmuyorlar. Korkularımızı ve dertlerimizi faturalama peşindeler. Evet ekibimiz olmasın, maliyetimiz azalsın, zaman kazanalım ve aynı işi YZ yapsın. İşimiz kolaylaşsın ancak pazarlama, strateji ve iletişim alanında YZ aslında tüm işleri yapmayacak. Muhakkak kontrol edilmesi ve üstünden geçilmesi gerekecek. İlerdei çok daha fazla geliştiğinde de tamamen yazılım ile ilerlemeyecek iş dünyası…

Midjourney ile: “ai controlling the world” görselimiz :)

Biraz olsun YZ konusunda deneyiminiz varsa aslında insan faktörünün yok olmayacağını biliyorsunuzdur. Peki bu korku neden? Eğer olur da YZ kontrolden çıkar diye korkuyor insanlar. Tamamen bir insan gibi davranıp, yazıp çizebilir mi? Çizse bile başka bir YZ onu değerlendirecek veyahut başka bir YZ ile mülakat veya sunum yapmalı en azından değil mi? Şimdi hepimizi korkutuyorlar; hem konunun dışında kalmaktan korkuyoruz hem de işlerimizi elimizden alacak diye… Ama emin olun bağımlısı haline gelmemiz çok daha muhtemel. Aynı navigasyon uygulamaları gibi; çok fazla kullandığınızda şehrin caddelerini ve sokaklarını görmüyor oluyorsunuz… Veya navigasyon olmadan bir yere gidemiyorsunuz.

Biz fraksiyonel CMO ile maliyet azaltıyoruz ama kimsenin korkusunu faturalamak istemeyiz!

Çoğunluğun çalışmadan çalıştığı, yemek yemeden doyduğu ve ucuza işlerini hallettiği bir dünya hayal etsek? Sonu pek iç açıcı olmaz. Peki kaliteli ve fark yaratacak çıktılar ne olacak?

Bazen kalkıp fincana bir çay/kahve koymak insanın zihnini açar… Bazen excel tablolarında gezinmek de…  Bazen de ekibinizle konuşmak yeni bir bakış açısı sağlayabilir hatta sosyalleşirsiniz… Bir insanla bağ kurarsınız…

Yazılımla bağ kurmak ne kadar ilginç olabilir ki? Bir süre ilginç oluyor ancak ben itiraf edeyim, bir noktada sıkılıyorum.

İşlerinizin operasyonel kısımlarını YZ yapacak, siz kontrol edeceksiniz… Çünkü YZ’nin aslında kontrole ihtiyacı olmalı her zaman. Korkumuzun asıl sebebi bu. Bir fantezi. Kendi idrakimizi ve bilincimizi kaybedeceğimiz korkusu… Biz insan olarak YZ’den korkuyoruz ancak YZ bizden korkuyor mudur?

Sadede Gelelim:

Yapay zekayı tabii ki kullanmaya devam edeceğiz ancak yüzde yüz insan zihni özellikle pazarlama yönetiminde çok daha önemli hale gelecek. Bugün birçok pazarlama profesyoneli YZ kullanıyor. İnsan zekası neyin iyi ve “lezzetli” olduğunu ayırt etmeye devam edecek. Eğer ki YZ’yi gerekli sınırlar içinde tutabilirsek. 

Liderlik, farklılaşma ve yaratıcı şekilde pazarlama eskiden olduğu gibi çok daha değerli hale gelecek.

Çünkü cesaret insanda, yapay zekada değil!

Burada da promptumuz şuydu: ai becoming your marketing team

Cesur Pazarlama

Siz de cesurca markanızı geliştirmek isterseniz bizimle görüşebilirsiniz. Buradan hizmetlerimize bakabilirsiniz.

Önceki
Önceki

Stratejimiz Strateji…

Sonraki
Sonraki

Dümeni İyi Tutturmak Lazım