Fractional CMO Nedir? 

Fraksiyonel veya Fractional kelimesi 12.yy’da Franszıca fraction kelimesinden geliyor. Parçalarına bölmek veya bütünü bölmek anlamına gelen fractional kelimesinden de kısmi veya yarı-zamanlı CMO terimine geliyoruz. Chief Marketing Officer (CMO) olarak adlandırılan pozisyonu duymuşsunuzdur muhakkak. Fraksiyonel CMO ise tam zamanlı ve brodrolu olmadan yüksek seviyede stratejik pazarlama uzmanlığı sunan, yarı zamanlı veya sözleşmeli olarak çalışan bir pazarlama yöneticisi, lideridir. Bu model, esnekliği, maliyet etkinliği ve fractional CMO'ların şirketlere getirdiği farklı ve taze bakış açıları nedeniyle giderek daha önemli hale geliyor.

cmo for you but fractal

Fractal örneği

Ben de fractional CMO işini fraktal CMO olarak görüyorum.

Peki fraktal CMO nereden çıktı şimdi?

Bir nesnenin tüm bileşenlerinin veya bazı parçalarının o nesnenin tamamına benzemesi matematiksel olarak fraktal olarak adlandırılıyor. Fransız ve Amerikalı bilim insanı ve matematikçi Mandelbrot fraktalleri insanlığa hediye eden değerli bir zihindi. Fraktallar, doğayı ve gerçek dünyayı doğru ve daha iyi anlamak amacıyla oluşturulmuştur. Fraktalların oluşturulması, doğanın bir modellemesidir. Başka bir deyişle kaosun resimleridir…

Fractional CMO bence hem kısmi hem de insan doğasını daha iyi anlayacak şekilde pazarlamaya bakmalıdır. Tabii ki gündelik operasyonların verimini, reklamların verimliliğini denetler ama asıl nokta yapay zekanın nimetlerinden faydalanarak birbirinin aynı stratejiler veya jenerik çözümler geliştirmek yerine, doğanın ve insanın kaosu içindeki farklılığı ve orijinalliği bulmaktır.

Size ancak bu şekilde değer katabilir. Hem zamanını iyi yöneterek markasına sınırlı bir zaman içinde hizmet vermeli hem de karmaşık pazarlarda etkili hamleler yapmalı.

Fractional CMO’nun Faydaları: Maliyet, Esneklik, Deneyim ve Hakiki Strateji

  • Tam zamanlı CMO'lar yıllık milyon TL’leri aşan maaşlar (yan haklarıyla birlikte) talep edebilirken, fractional CMO'lar genellikle aylık 100.000 - 150.000 TL arasında ücret talep edebilir, eğer enflasyon aynı kalırsa!  Bu, şirketlerin yüksek seviyede pazarlama liderliğine, yüksek maliyet olmadan erişmesini sağlar.

  • Fractional CMO'lar, ihtiyaçlarınıza göre pazarlama çabalarını artırma veya azaltma esnekliği sunar. Bu esneklik, özellikle yeni başlayan ve büyüme aşamasındaki şirketler ve pazara göre dönüşen şirketler için çok değerlidir. Çünkü kısıtlı olan kaynağınızı en iyi şekilde kullanmaya odaklanmıştır, kendi kariyerine değil!

  • Farklı endüstriler ve sektörlerdeki deneyimleri varsa, fractional CMO'lar yeni fırsatları keşfetmek ve pazarlama çabalarını iyileştirmek için taze bakış açıları ve yenilikçi stratejiler sunar. Dışarıdan bir bakış açısı ile mevcut pazarlama faaliyetlerini eleştirel bir şekilde değerlendirip optimize edebilirler. Körleşmeyi engeller.

  • Strateji kavramı çok yanlış anlaşılsa da, fraksiyonel CMO’lar pazarlama stratejilerinin ticari hedeflerinizle uyumlu olmasını sağlamalı ve değişen pazar koşullarında rekabet ve pazara uyumlanacak yaklaşımlar geliştirmelidir.  Sizin pazarlama gücünüzün esnek ve insanlara duyarlı kalmasını temin etmeliler.

Başrol Değil, Etkili Rol

Fraksiyonel CMO'lar, pazarlama ekibi (eğer varsa) ile kurucu veya üst düzey yöneticiler arasında köprü görevi görerek, pazarlama emeğini odaklar, böylece sonuç odaklı olmanızı sağlar. Belirli projeler üzerinde çalışabilir, tüm pazarlama stratejisini denetleyebilir veya sürekli danışmanlık desteği de sağlayabilirler. Katılımları genellikle müşteri odaklılığının artırılması, pazarlama teknolojilerinin daha iyi kullanılması ve pazarlama yatırımlarında daha yüksek getiri sağlanmasına yol açar. Verimli bir rol verebilirseniz ve delege yeteneğiniz gelişmişse CMO as a service size ciddi anlamda değer katar…

Biz Kimiz?

Kurumsal kariyerimizde ajans ve marka temsilcileri olarak birlikte aynı masada 4 yıl çalıştıktan sonra, fractional CMO hizmeti vermeye başladık. Sizlere hizmet vermekten öte hikaye yaratıyoruz, çünkü bizim de hikayemiz böyle başladı...

Pazarlama dünyasında duruşumuza ve hakkımızda daha detaylı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Daha fazlasını merak ediyorsanız, kısa bir tanışma randevusunu (tabii ki bedava) şuradan alabilirsiniz.

Önceki
Önceki

Dümeni İyi Tutturmak Lazım

Sonraki
Sonraki

2024 İçin CMO’lar Ne Bekledi?