2024 İçin CMO’lar Ne Bekledi?

Onlarca CMO ile yapılan bir araştırma var, Prophet isimli sevdiğimiz bir danışmanlık firması gerçekleştirmiş. 25 adet CMO ile görüşmüşler. Biz de yorumlarımızla özetledik. 


Rollerine giderek daha fazla güven duyan CMO’lar büyüme için yaratıcılığı, inovasyonu ve yapay zekayı kullanmanın önemini vurguluyor. Büyüme hakkında projeleri ve müşteri deneyimini iyileştirme dahil daha geniş sorumlulukları üstleniyorlar, çeşitli işlevler arasında proaktif ve uyumlu olmaları gerektiği fikrini yansıtıyorlar.

Pazarlama liderleri için kendimizi bildik bileli farklılaşma ve yaratıcılık önem taşıyor. Yıllardır müşteri deneyiminin önemini de anlatıyoruz… Ancak söylemesi yapmasından daha kolay tabii… 

Ekonomik belirsizliklere rağmen, CMO'lar dikkatli bir iyimserliğe sahipler.Birçoğunu bütçe artışları ve büyümeyi yönlendirme konusunda daha fazla sorumluluk bekliyor. Bu konu bizim memleket için geçerli değil gibi… Geleneksel iletişim rollerinden daha fazla büyüme ve farklılaşma odaklı görevlere geçiş var, modern pazarların karmaşıklığına rağmen. Bu da beklentinin büyüme ve verimlilik yönünde olduğunu bize gösteriyor.

Başka bir deyişle farklı ol, yeni insan kazan ve bunu odaklı/verimli şekilde yap.

Şu dört konuda chatGPT bize raporu özetledi:

1.Dalgalı Piyasalarda Sıradışı Büyüme Arayışı

2.Temel Pazarlama ve Yenilik Dengesi

3.Kurumsal Değişim Liderliği

4.Yaratıcılık

Biraz açalım konuyu;

Sıradışı Büyüme:

Pazarlamacılar, kısa vadeli taktiklerle uzun vadeli stratejileri dengelemekte, müşteri merkezli olmanın gerekliliğini ve kantitatif hedefler aracılığıyla ROI (yatırımın geri dönüşü) doğrulama ihtiyacını kabul etmektedirler. 

Burada attığın taş ürküttüğün kuşa değsin hatta bir taşla iki kuş vurmaya çalış diyorlar. Attığın taşın da ne getirdiğini ne fayda sağladığını bilerek atmanı salık veriyorlar. Gayet mantıklı.

Temel Pazarlama ve Yenilik Dengesi:

Pandemi sonrası pazar belirsizliğiyle rahatlık artarken, marka ve talep stratejilerinin entegrasyonu ön plandaymış. Markayı güçlendirmek ile talebe dayalı pazarlama stratejisi geliştirmek iki ayrı konu. 

Kısa vadede talebe yönelik bir eğilim olsa da, marka önemli bir rol oynamaya devam ediyor. Doğru oranları bulmak kritik önem taşıyor, ancak eski usul ayrım artık işe yaramıyor. Dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden birinin CMO'su da şöyle demiş; "Bütçeleri, ekipleri marka ve talep arasında ayıran şirketler aslında kendi ayağına sıkıyorlar," diyor. "Her temas noktası marka algısını etkiler ve her marka temas noktası iş hedeflerini yerine getirmelidir."

Yani,  marka gücüyle lead toplama talepleri anlama ve satışı tetikleme konuları arasında bir denge bulmak çok önemli. Mesela hep influencer kampanyası yapmayın; etkinliklere katılıp aktivasyona önem veriyorsanız marka gücüne de değer verin (marka, soyut ve uzmanlık gerektirir, satışları arttırmak ve para kazanmak marka olmak değildir. Veya basit bir reklam kampanyası ile marka olunmuyor…) 

Ayrıca, yapay zekanın kullanımı artıyor ve pazarlama analitiği finansallara bakan yöneticilerin radarında.

Bu arada yapay zeka ile içerik yazmayın lütfen, çünkü 2024’ün ilk çeyreğinde Google bu konuda bir güncelleme yaptı.

Kurumsal Değişim Liderliği:

CMO'lar giderek daha fazla dijital dönüşümü yönetmeye başladı.Sürdürülebilir sonuçlar elde etmek için bütünleşik işbirliğini teşvik ediyorlar.

Yaratıcılık:

Markalaşma ve farklılaşmada yaratıcılığın önemi devam ediyor (bizce hep devam edecek) pazarlama liderleri sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için yaratıcılığın sürekli rolünü savunuyorlar (aferin hepsine).


Sadede Gelelim:

2024 yılının ilk yarısında geldiğimizde CMO’ların beklentileri gözlemlerimize göre doğrulanmış bulunuyor.

Biz de CMO hizmetimizde marka gücü ve büyümeye önem verirken kısa ve uzun vadeli hedefleri dikkatle dengelemeye çalışıyoruz. Pazarın talebi önemli olsa da öncelikli olarak insanların hafıza yapılarına girmeye çalışmak ve yaratıcılık yoluyla farklılaşmaya odaklanıyoruz.

Kompleks durumları yönetmek sizin için zor geliyorsa fractional CMO hizmetimizle size yardımcı olabiliriz.


Önceki
Önceki

Fractional CMO Nedir? 

Sonraki
Sonraki

Pazarlama Yöneticisi ve Ekibi Bulmak Mı? Hizmetini Satın Almak Mı?