E Ticaret Firmaları SEO Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?

4 Maddede SEO Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?

Her 100 kişiden 90’ı Google’da karşısına çıkan ilk 10 siteden birine tıklamaktadır. Bu yüzden web siteleri için kendi anahtar kelimelerinde Google’da ilk 10 sırada bulunmak çok önemlidir. Aksi halde insanlar bu firmayı göremez ve doğal olarak siteye giremez. Sonuç olarak site üzerinden satış yapmak imkansız hale gelir.

Çok basit bir ifadeyle; Google’da üst sıralara çıkmak için yapılan optimizasyonlara ise SEO denir. SEO kurallarına uygun şekilde biçimlendirilen web siteleri Google tarafından ödüllendirilir ve daha üst sıralarda kendisine yer bulur. Bunun sonucunda iyi SEO’ya sahip web siteleri daha fazla trafik çekerek daha çok satış yapar.

SEO bu yönüyle e-ticaretin en önemli sacayaklarından birisidir. Ve dünyanın her yerinde farklı SEO yaklaşımlarına hitap eden SEO danışmanlık ajansları vardır.

Bu rehberde “E Ticaret Firmaları SEO Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?” sorusunu yanıtlamaya çalışacağız. Ancak unutmayın girişimler, KOBİ’ler ve diğer alanlardaki firmalar için de tamamen geçerlidir bu cevaplar.

Bir SEO ajansının kaliteli olup olmadığı nasıl anlaşılır?

1-) Anlaşma yapmadan SEO ajansının önce size sunduğu audit’e bakın

Potansiyel SEO ajansınız fiyat teklifiyle birlikte muhakkak siteniz için bir audit göndermiştir. Tipik bir SEO audit’i şunları içermelidir:

  1. Ahrefs veya Semrush üzerinden tahmini site trafiğiniz

  2. Hangi anahtar kelimelerde kaçıncı sırada olduğunuz

  3. Sitenize en çok trafik getiren anahtar kelimeleriniz

  4. Sitenizin Google’da karşılık bulan en değerli sayfaları

  5. Backlink sayınız

  6. Değerli ve değersiz backlink’leriniz

  7. En az 3 rakibinizin tahmini trafiği, backlink sayısı, en değerli anahtar kelimeleri ve sayfaları

  8. Rakiplerinizin başlıca trafik çekme yöntemleri

  9. Rakiplerinizin yararlandığı ancak sizin yararlanmadığınız anahtar kelimeler

  10. Site hızınız

  11. Site içi başlık etiketlerinizin audit’i (H1-H2-H3 başlıkları)

  12. Görselleriniz optimize edilmiş mi?

  13. URL yapılarınız düzgün ve net mi?

  14. İç linklemeler konusunda sitenize özel bilgi verilmiş mi?

  15. Footer’ınız optimize edilmiş mi?

  16. Sosyal medyadan sitenize bağlantılar var mı?

  17. Blog’larınız güncel SEO dinamiklerinize uygun mu? Örneğin yazar kartı var mı; başlıklar optimizeli mi, kelime yamyamlığı yapılmış mı, üçüncü tekil şahıs kullanmaya dikkat edilmiş mi, brand keyword’leri dahil edilmiş mi vs.

  18. Şema yapılarıyla ilgili bilgi verilmiş mi?

  19. Growth’a dair tavsiyeler sunmuş mu? (chatbot, aibot, videobot, quiz yapıları, popup teknolojileri, email marketing vs)


Eğer potansiyel SEO ajansınız size sunduğu SEO audit’inde yukarıdaki 19 maddenin tümüne yer vermişse işini hakkıyla yapan bir ajansla tanışmış olma ihtimaliniz yüksektir. Eğer 19 maddenin yarısını kapsayan bir ön SEO raporu sunduysa potansiyel ajansınızı belki bütçenize göre fiyat-performans olarak değerlendirebilirsiniz. Ancak ajansınız bu listeden çok azına değindiyse veya sitenize özel bir SEO raporu göndermediyse ya da sitenize özel olmayan “şunları şunları yapacağız” sunumu ilettiyse o ajansa daha bir eleştirel gözle bakmanızı tavsiye edebiliriz.

2-) Potansiyel SEO ajansınızın backlink’lere bakış açısı nasıl?

SEO’nun 3 sacayağından biri link building dediğimiz backlink sistemidir. Websitenizi bir doktora tezine; backlink’leri ise doktora tezinize yapılan atıflara benzetebiliriz. Bilindiği gibi bir doktora tezi ne kadar çok atıf aldıysa tez o kadar makbuldür. Aynısı istisnalar dışında web siteleri için de geçerlidir. Bir web sitesi ne kadar çok kaliteli atıf aldıysa Google tarafından o kadar otoriter kabul ediliyor ve ödüllendiriliyor. Ancak güncel SEO dinamikleri backlink’leri gri bir alana itiklemiş durumda.

Ülkemizde birçok merdivenaltı SEO ajansı müşterilerine şu vaatlerde bulunuyor:

  • sitenize 5 bin tane backlink alacağız

  • 500 tane yorum backlink

  • 100 tane footer backlink

  • 30 tane edu baclink

  • 750 tane Google, Microsoft gibi yerlerden kaliteli backlink


Ancak bu backlink’lerin site trafiğine faydası değil zararı dokunuyor. Google bu manipülasyonu önünde sonunda anlayıp sitenizi cezalandırıyor. Eğer size teklif yapan SEO ajansınız yukarıdaki gibi yüklü miktarda backlink vaadinde bulunuyorsa o ajansı sorgulamanızı tavsiye ediyoruz.

Kimi SEO ajansı ise Tiktok’un gizlilik sözleşmesi uzunluğundaki hizmet listesinde şunlara yer veriyor:

  • Ayda 4 tane profil backlink

  • 4 tane tanıtım yazısı

  • 4 tane News sitesi backlink

Eğer SEO ajansınızın kalitesini en kısa sürede öğrenmek istiyorsanız bu backlink’lerden örnek isteyebilirsiniz. Eğer attıkları backlink’lerin yer aldığı web sitesinin trafiği yoksa veya çok düşükse, düşük trafiğe rağmen dışarıya binlerce backlink verdiyse o ajansı da sorgulayabilirsiniz.

3-) Sorular yanıtlardan önce gelir: SEO ajansınıza kilit sorularla yanıt verin

SEO ajansınızın güncel Google gelişmelerine olan hakimiyetlerini ve genel yaklaşımlarını test etmek için onlara şu kilit soruları sorabilirsiniz:

  1. Ne tür backlink’ler sunacaksınız? (yukarıdakilere benzer backlink’lerden bahsediyorsalar oradan kaçabilirsiniz)

  2. “İçerikleri (blog yazımı hizmetleri varsa) Chatgpt ile mi yazacaksınız“ veya “Chatgpt ile yazılan içerikler Google için sorun mu?” (eğer içerikleri direkt Chatgpt ile yazıyorsalar veya Chatgpt içerikleri Google için sorun değil diyorsalar bu ajansı da sorgulayabilirsiniz)

  3. “Bizim yeğen de SEO’ya merak saldı, SEO için globalde okuyup takip edebileceği 5-6 isim ve İngilizce blog söyler misiniz?” (eğer top-class SEO rehbelerine değinirseler + puan verebilirsiniz)

  4. İçerikleri Yoast’ta yeşillendiriyor musunuz? (evet derseler onları da sorgulayabilirsiniz. Turnusol kağıdı niteliğindeki bu soru tek başına bir makale konusu. Bağlamı merak ediyorsanız bize mail atabilirsiniz)

4-) Ajansınız Teknik SEO’yu şişiriyor mu?

Teknik SEO tek başına bir SEO kulvarı diyebiliriz. Ancak sitenizin aylık trafiği yüzbinlerce veya milyonlarca değilse teknik SEO’ya ayıracağınız eforu farklı alanlara ayırabileceğinizi düşünüyoruz. 

Eğer ajansınız teknik SEO’yu çok abartıyorsa sizi korkutmaya çalışıyor olabilir. Bu yüzden bizce önce pagespeed’den sitenizin hızını, daha sonra Gmetrix’ten genel teknik yapınızı ölçün (sadece birkaç dakika sürecektir). Eğer site hızınız web ve mobilde 70’den yukarıdaysa ve Gmetrix skorunuz A veya B harfindeyse teknik SEO yatırımızını site trafiğiniz çok ciddi ölçüde yükselene kadar erteleyebilirsiniz. Eğer skorlarınız çok düşükse veya Search Konsol’da “core web vital” uyarısı alıyorsanız o zaman genel bir teknik iyileştirme yaptırabilirsiniz. Eğer web siteniz wordpress tabanlıysa sadece cloudflare kurarak site hızınızı +80’lere çıkarabilirsiniz. Farklı altyapılarda da cloudflare kurarak teknik SEO’nuzun acil problemlerini çözebilirsiniz.

5-) SEO ajansınızın hizmet listesi uzun mu kısa mı?

Eğer SEO ajansınız afilli kelimelerle dolu çarşaf gibi uzayan bir hizmet listesi sunuyorsa derhal o ajansı sorgulamanızı tavsiye ediyoruz. İşte turnusol kağıdı niteliğinde 2 adet çarşaf liste örneği:

6-) Eğer SEO ajansınızın sunduğu teklifte “garanti” kelimesi geçiyorsa…

SEO’nun nasıl işlediğini %100 doğru olarak muhtemelen Google’ı yaratan kişiler bile tam olarak bilmiyordur. Değişen SEO dinamikleri sonucunda milyonlarca trafiğe sahip siteler bir gecede sıfırlanabilirken; bir avuç trafiğe sahip siteler birkaç ayda yüzbinlerce trafiğe ulaşabiliyor. Ayrıca SEO yüzlerce değişkene sahip olduğu için eğer SEO kelimesinin bir zıt anlamı olsaydı o kelime muhtemelen “garanti” olurdu. Bu yüzden eğer ajansınız size ilk 10 sıraya çıkma garantisi sunuyorsa çok şanslısınız. Çünkü “garanti” kelimesini görür görmez o ajanstan gönül rahatlığıyla uzaklaşabilirsiniz.

 
Önceki
Önceki

3 Adımda Pazarlamanın Hakkını Verebilir miyiz?

Sonraki
Sonraki

Kötüleme, Yaratıcı Ol.