3 Adımda Pazarlamanın Hakkını Verebilir miyiz?

Öncelikle, marketing merakla heyecanla insanı anlayarak ve anlamak isteyerek hakkını verebileceğiniz bir alan.

Sonra, marketing para harcanan ama neye harcayacağını kesinlikle bilmen gereken bir yatırım.

Marketing karşılığını kat be kat zamanla alacağınız, sabredeceğiniz ve devamlı yenilenerek öğrenmeye açık olmanız gereken, dünyada ne olup bittiğini bilerek ve öngörmeye çalışarak devamlı eylem gerektiren bir yaklaşım…

Kısaca bu 3 adım çerçevesinde markalaşmak için olmazsa olmayacak bir emek silsilesi….

Bu 3 Adımı Dikkate Almazsanız Ne Olur?

Bu başlıkları göz ardı ederek sadece iyi bir üretici ya da sadece ticareti iyi bilerek verimli bir pazarlama yapamazsınız…. Belki bir yere kadar ortalama olarak ilerleyebilirsiniz. Teknoloji girişimcisiyseniz farklı yollarda dene-yanıl yapabilirsiniz ama bir yerden sonra tıkanacağınız ve nefessiz kalmanız olası. Hepimizin şahit olduğu gibi dünya hızla değişiyor, dönüşüyor. Yapay zeka ile işler kolaylaşırken bir yandan karmaşıklaşıyor.

Artık sakince değil koşarak yakalamak, anlamak, her gün belki de yeni bir şey öğrenmek kural.

Uyumlu Ekibi Oluşturmalısınız

Pazarlama çatısı altında birçok unvan, kanal ve buna hizmet eden birçok tedarikçi var… Bu başlık altında kimin ne iş yapabileceğini anlayarak ilerlemek elzem çünkü bu ekipler birbirleriyle uyum içinde çalışmalı.

Günümüzde işin ucundan tutarak ya da tek insan üzerinde birçok iş kolunu ucuza mal ederek yapmaya çalışmak; vakit, emek ve 1 TL dahi olsa para kaybından başka hiçbir işe yaramaz…

Her tedarikçinin ya da ekibinize aldığınız her insanın yetkinliklerini iyi anlayıp, buna uygun hareket edebilmeniz değerli.

Bunun yanında yapay zeka da ekibin bir parçası; onu da unutmayalım.

Ne Yapmak Gerekir?

Peki bunların hiçbirine haliniz, vaktiniz yoksa önce kendinize sonra bunu yönetebilecek insanlara güvenmek… Aksi takdirde hiçbir insan veya kurum emeğini bilinçsiz adımlarla ve yatırımlarla yormamalı. Böylece herkes yoluna devam edebilsin, düşünce ve emek kirliliği olmasın…

Ürettiğiniz o güzelim hizmetler boşa gitmesin ve siz pazar şartlarında yorulup tükenmeyin…

 

Önceki
Önceki

B2B’de İnsan Duygusu Olmalı mı?

Sonraki
Sonraki

E Ticaret Firmaları SEO Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?