Fraksiyonel CMO Modelinin Başarı Hikayesi

Acunmedya Akademi’de Pazarlama  / İletişim takımı Dream Team’in kuruluş hikayesi bu. Yaklaşık bir buçuk yıl önce (Temmuz 2024) yollarımızın kesiştiği Acunmedya Akademi ile heyecan verici bir serüvene başladık. Amaçları oldukça netti: “Pazarlamada verimliliği arttırmak için ekibimiz yok.”

Bunu bir vaka analizi olarak sizlerle paylaşma fırsatı bulduğumuz için mutluyuz.

Bu serüvende bizi bekleyen zorluklar neler ve "Fraksiyonel CMO Modeli" ile "InHouse mini ajans atölyemizle" nasıl bir dönüşüm gerçekleştirdik? onu anlatalım istedim.

Hızlı Bir Bakış

Acunmedya Akademi, uygulamalı eğitim denince akla gelen ilk markalardan biri. Genel Müdür Gökhan Mutlay ile yaptığımız ilk görüşmelerde iki kritik ihtiyacı tespit ettik:

  1. Kreatif içerik üretimini hızlandırmak, sisteme oturtmak

  2. Reklam performansını maksimize etmek,

  3. Görünürlülüğü gençlerin dilinden, trendiy içeriklerle daha fazla sağlamak ve bunun yansıması olarak daha fazla lead toplamak.

  4. Ve tüm bunları sağlayacak; sağlam, yetenekli, hızlı, zeki, aktif bir ekip oluşturmak.

Sorun / Fırsat: Neden Bir Değişim Gerekiyordu?

Mevcut durumda, farklı mecralardaki içerik üretimi dağınıktı. Hız ve kalite tutarlılığı istenen seviyede değildi. İçerik ve medya stratejileri arasındaki bağ yeterince güçlü olmadığı için markanın potansiyeli tam olarak ortaya çıkmıyordu. Acunmedya Akademi'nin "uygulamalı eğitim" vaadi çok güçlüydü, ancak yaratım-performans döngüsü genellikle stajyer odaklı bir yaklaşımla yürütülüyor, profesyonel bir ajans formatında işletilemiyordu. İşte tam da burada, bu potansiyeli gerçeğe dönüştürmek için büyük bir fırsat gördük. Eğittik, geliştirdik ve çok yetenekli olan arkadaşlarımızdan bazılarını eğitim sonunda işe dahi yerleştirdik.

Yaklaşım: Fraksiyonel CMO ve Work Studio Modeli

Tasarım ve Hedefler

Her mecra için net içerik görevleri ve detaylı bir editoryal takvim oluşturduk. Rakip analizleri yaparak markanın mesaj hiyerarşisini sadeleştirdik. Organik büyüme için web sitesine özel kapsamlı bir SEO planı hazırladık. Her mecra için somut hedef metrikleri ve haftalık çalışma planları belirleyerek yol haritamızı netleştirdik.k.

Dream Team Seçimi ve Kurgusu

Tam 150 öğrenciyle titizlikle mülakatlar yaparak, aralarından en yetenekli, motivasyonu yüksek  ve hedefleri olan 35 kişiyi seçtik. Ekip; grafik tasarım, metin yazarlığı, sosyal medya yönetimi, strateji ve kurumsal iletişim gibi farklı disiplinlerde yapılandırıldı ve 35 kişi bu şekilde ekiplere dağıldı. Herkes kendi alanında uzmanlaşmaya çalıştı.  

Amacımız, profesyonel bir ajans veya markanın pazarlama departmanının bir simülasyonunu oluşturmaktı.

Operasyon ve İşleyiş

Onay akışlarını ve içerik ile performans geri bildirim döngüsünü netleştirdik. İçerik üretimi, foto-video çekimi, kurgu, web yönetimi ve veri analizi süreçlerini sistematik hale getirdik. "Öğren, test et, ölçekle" prensibiyle ilerledik. Öğrencilerimiz her hafta yeni ve yaratıcı fikirler getirdi, biz de en iyilerini hızla yayına aldık.

Bizim Rolümüz: Stratejiden Uygulamaya

Bu projenin pazarlama liderliğiini yürüttük. Strateji belirleme, yayın ritmi ve kalite standartlarını sürekli yüksek tutmaya çalıştık. Ekip koçluğu yaparak yaratıcı brif, revizyon, yayın ve raporlama süreçlerini yönettik. Ekibe inisiyatif vererek ve yaratıcı alanı tanıyarak sınırlarını zorlamalarını istedik. İç kaynakları en verimli şekilde kullanarak üretilen değeri ölçülebilir hale getirdik.

Uygulama Başlıkları: Sahada Neler Yaptık?

  • Rekabet: Önce pazarı araştırdık. Kim, neyi, nasıl yapıyor? Eğitim sektöründe bu yaklaşımların zayıf olduğunu fark ettik.

  • Kendimize bakış: Kendi kreatif duruşumuz, kurumsal kimliğimiz, dilimiz ve marka stratejimizde eksikler vardı. Bunu tamamladığımız noktada, pazarda iletişim kalitesi açısından açık olduğu için direk dikkat çekecektik.

  • Strateji: Stratejimizi ‘Hayalin işin olsun’ söylemi altında geliştirmeye devam ettik, içerikleri, yapıyı dinamik bir şekilde pratiğe dökerek gerçekleştirdik. Gençlerin enerjisiyle ve trend yaklaşımı ile stratejimizi beslemeye devam ettik.

  • Kimlik: Sosyal medya vb görünen kanallarımızda kurumsal kimliğimizi toparladık biraz daha ayrıştırıcı bir şablona çektik, içerikleri kategorilere göre renk kodlarına ayırdık. Markanın tipografisini belirledik ve sosyal medya şablonlarını hazırladık.

    Üretim:

    • İçerik: Çok formatlı üretim, akımlara uygun fikirler ve seri yayın akışı kurduk.

    • Sosyal Medya: Instagram, TikTok, LinkedIn ve YouTube için ayrı görevler ve mesajlar tanımladık. Ama görsel dilin aynı olmasına dikkat ettik. Öğrencilerin akademinin isminide geçirerek bu alanlarda bireysel olarakda paylaşım yapmalarını sağladık. Özellikle linkden kanalını porfesyonel olarak aktif bir şekilde akademi paylaşımlarıyla hareketli tuttuk. Böylece görünürlülüğün daha fazla olmasını sağladık.

    • Prodüksiyon: Fotoğraf, video çekimi ve kurgu hattını akıcı ve sistemli bir işleyişle ve şablonla  yönettik.

    • Web ve SEO: İçerik kümeleri ve teknik iyileştirmelerle organik trafiği büyüttük. Derslerin, blogların aktif ve hızlı bir şekilde çıkmasını sağladık. Editöryel anlamda kuvvetli olmasına dikkat ettik.

    • Performans: Yaratıcı testleri, hedeflemeyi ve kampanya optimizasyonlarını haftalık ritimde yönettik.

    • Strateji: Markanın dilinin, tonunun, görsel dünyasının tutarlı olmasına ortaya çıkarılan stratejiye her adımda uymasına dikkat ettik.

Öncesi

Sonrası

Ne Değişti?

  • Hız, görünürlülük ve kalite birlikte yükseldi, markanın anlatısı daha net ve tutarlı hale geldi, daha çok dikkat çekti. İnteraksiyon arttı.

  • Kayıt ve başvuru sayılarında önemli bir artış gözlemledik.

  • Sosyal medya İçerik ile performans birbirini besleyince medya verimliliği yukarı çıktı.

  • Acunmedya Akademi'nin "uygulamalı eğitim" vaadi, gerçek bir ajans pratiğiyle birleşerek somutlaştı.

  • Öğrencilerimiz güçlü portfolyolar oluşturdu ve sektör disiplinini bizzat deneyimleme şansı buldu. Sonrasında işe girmeleri kolaylaştı. Hatta bizzat işe yerleştirdiğimiz arkadaşlarımız oldu.

Neden İşe Yaradı?

  • Fraksiyonel CMO modeli, pazarlama liderliğini sürekli ve esnek bir şekilde sağladı.

  • Öğrnecilerden oluşan uygulamalaı ajans içi stüdyo yapısı, maliyeti düşürürken verimliliği maksimize etti. 0 maliyete öğrencilerden oluşan, kaliteli iş gücü yaratıldı.

  • Belirlenen standartlar ve düzenli geri bildirimler kaliteyi korudu ve sürekli gelişim sağladı.

  • SEO ve içerik kümeleri stratejisi organik büyümeyi hızlandırdı.

Öğrendiklerimiz

  • Her mecra aynı mesajı sevmez: Mecraya özel içerik stratejileri fark yaratır.

  • Ölçmediğin hız, kısa sürede gürültüye döner: Veri odaklı ilerlemek kritik öneme sahiptir. Ama veriye bakarken duygusal bağı da unutmamalıyız.

  • Öğrencilerle kurulan stüdyo, öğrenme ve üretimi aynı masada büyütür: Uygulamalı eğitim, teoriyi pratiğe dönüştürmenin en etkili yoludur.

  • Öğretirken öğrencilerle kurulan duygusal bağ ve liderliğin öğrencilerin hayatı için verim odaklı olması sistemin ve disiplinin korunmasına, doğal olarak zorlamadan kendileri için en doğrusunu yaptıklarını fark ettirerek üretime döndü.

Bu başarılı projedeki vizyonu ve desteği için Gökhan Mutlay'a teşekkür ederiz.

Bu projeyi hayata geçiren Dream Team Kadrosu'nu da anmadan geçmeyelim:

Marcomm Ajans Koordinatörleri: Beyza Nur Güneş, Nur Sena Eratılgan

Kurumsal İletişim ve Marka Stratejisi: Nida Yıldırım, Batuhan Gemici, Sevinc Abdulkerimova, Furkan Kartal, Mintehe Merve Erçin, İlayda Kayman

Kreatif Ekip Grafik Tasarım: Nur Sena Eratılgan, Ece Aysu, Sudenur Yalçın, Nigar Paşazade İllüstrasyon: Rümeysa Nur Can

Sosyal Medya: Twitter: Yunus Emre Özdemir Instagram & LinkedIn: Lale Elesgerova, Sinem Tekin TikTok: Aybüke Usta, Betül Ayvaz, Aleyna Macana, İnanç Molon YouTube: Rümeysa Nur Can, Tutku Biçer

Çekim – Kurgu: Şef: Ali Javadi Şef Yardımcısı: Memet Şimşek Bayaz Kazimova, Kasım Hergül, Nagihan Arslan, Melih Musa Boyacı, Onurcan Yalçın, Kerem Özkalender, Devrim Günay, Gizem Öztürk, Zeynep Sultan Çelik, Şeyma Sarıoğlu, Batuhan Kaan Karakuş, Mahmut Baran Karadağ, Miraç Şahinkaya, İrem Kök, Ahmet Can Yılmaz, Mahmut Baran Karadağ, Anılcan İslam, Arian Pakdamar

Sonraki
Sonraki

CMO’ya Neden İhtiyaç Duyulmaz?