CMO’ya Neden İhtiyaç Duyulmaz?
Hemen cevap vermek gerekirse; çünkü biz hallederiz derler.
Şunu da söylemek mümkün:
- Mesela, uzman, işi bilen bir arkadaşımla kahve içerim, sorar, anlarım.
- AI var, ona da soralım / yaptıralım. Henüz gelişmedi ama yakında YZ gelişecek.
- CMO dediğin üst düzey bir hizmet. Yani gerçeği pahalı. Bizim kaynağımız yok. Ve hep daha az maliyet peşinde koşmalıyız! Bizim CMO’ya ihtiyacımız yok.
Ucuz Olan Günü Kurtarır
Evet, ucuz yaptığın şey sadece günü kurtarır. Biz sana pazarlamanın A101’ini sunmuyoruz.
Rakiplerine göre, kendi firmanın durumuna göre, kabiliyetine göre kopyalanması zor olan sistemi/düzeni kurmaya odaklanıyoruz.
Yani farklılaşmanı sağlıyoruz.
Buna bir isim veya formül de vermiyoruz. Gerek yok çünkü.
Sağlıklı şekilde gelişmeni büyümeni sağlamak için doğru olanı söylüyor ve yapıyoruz.
Bu bazen topluluk odaklı yaklaşım, bazen “anti-markalama” bazen de bir “show” olabilir.
Rakamlar, istatistik, dijital pazarlama… Bunları her meraklı insan yapar, öğrenir. YZ zaten bu alanda destekliyor bizi.
İnsan davranışını değiştirecek, alışkanlıkları biraz yönlendirecek, dönüştürecek bir iş yapıyorsanız daha derin düşünmeye ihtiyaç var.
Düşünmediğin şekilde düşün.
Evet, daha önce düşünmediğin şekilde düşünmek gerekiyor, sadece günü kurtarmak yerine birkaç aylık dönemi de düşünmek için.
Prompt derinliği değil bahsettiğim. Daha gerçek düşünme. Anlamak + sorgulamak = yaratıcı düşünce
Bu kelimenin bazıları için tabu olduğunu biliyorum. Ama o sandığınız anlamda “yaratıcı” değil bu yaratıcı düşünce.
Yeni bağlantılar, ilintiler bulup ortaya bir sonuç çıkartmak.
Bilim insanları da yapıyor bunu ama çoğu sadece tespit ediyor durumu.
Biz sonuca ulaşacak kanıtları arayıp buldukça yeni çözümün üstüne gidiyoruz.
Ama kılı kırk yarmamız gerekiyor bazen.
Yapay zekayı da kullanıyoruz işimizi kolaylaştırsın diye.
Kısaca başarılı olman için başarıyı arayıp buluyoruz. O her ne ise senin şirketin için.
Satış, bilinirlik, insanların şirketin hakkında konuşması (iyi anlamda tabii)...
Daha önce çalıştığımız kurumlarda yaptık bunu.
2 senedir bağımsız olarak yapıyoruz.
Girişimlere, teknoloji firmalarına, gıda üreticilerine, hizmet sektörüne…
Sektörü de bilmemize gerek yok bu arada. Neden mi?
Gel tanışalım, orada anlatalım.