Dedektif Gibi Markalamak
Firmanızı zarara sokmamak ve hatta markanızı güçlendirmek için neden dedektif gibi düşünmeniz gerekiyor sorusuna cevap verdik…
Bir reklam ajansıyla, bir performans ekibiyle veya bir pazarlama ekibiyle anlaşırken her noktayı inceleyerek doğru karar vermek firmanın ve daha çok da patronların hayatını kurtarır.
Önce ipucu toplamak gerekir
Rakipler ne yapıyor? Senin ekip yapın nasıl? Nerede çok para harcıyorsun? İnsanlar senin hakkında ne düşünüyor? Pazarlamada harcanan paranın kişilerin maaşları dahil geri dönüşü ne?
Örüntü yakalama
Tekrarlanan anahtar kelimeler neler? Hep aynı revizyonlar (?), zorlanılan adımlar… İnsanların dikkatini çekmek değil, insanlara nasıl samimi şekilde konuşursun? Rakipler neleri yapamıyor? Bende sorun ne ilerleyemiyorum? Çok mu geride kaldım? Neden satışlarıma yansımadı?
Sonra çapraz sorgu
Rakibin vaadiyle müşterisinin yaşadığı gerçek arasında fark var mı? Yani ürün, Pazar uyumu nedir? Belki reklama gelene kadar ürün geliştirme ve müşteri deneyimi kısmında aksaklıklar var. Bunlar çözüldü mü?
Kendi ajans veya ekibinizde ne tip sorunlar var? Başka firmalarda benzer sorunlar yaşanıyor mu?
Maliyetler nasıl azaltılır? Sorusu yerine verimi nasıl artırırım sorusuna odaklan mesela...
Argüman kurma:
Topladığın cevapları vaadini ve rakiplerin verilerini yan yana koy. Pazarda bir fırsat var mı? Yoksa içeride ekip körleşti mi? Bunu anlamaya çalış.
Şüpheci analiz:
Sadece varsayımla ve sezgiyle hareket etme. Veriyi anlamlandırmaya çalış. Evet, kolay değil ama imkansız da değil.
Farklı kaynaklarla doğrulamaya çalış, hemen sonuca atlama.
Sadede Gelelim
Farklılaşma, yüksek sesle bağırmak değil; rakiplerin yapmadığını (veya yapamadığını) yapmakla mümkün. Anlamlı bağ kurarak mümkün. Bunu ölçeklemeye de gerek yok…
Rakiplerin yapmadıklarını sen yapacaksın!
Ekibinde sorun varsa, çözmenin yolları da var.
Esasında anlamı büyütmek biraz daha zor. Ama sonuçta şu üç alanda taze bir bakış açısına sahip olman lazım, ki anlam büyüsün:
Ekip, pazar ve hedeflediğin insanlar.
Formül gibi vermek gerekiyorsa buna marka dedektifliği de denebilir…
Biz öyle yapıyoruz.