Anlatamazsan

Yok Olursun

Pazarlama profesyonellerine, yaratıcı endüstri çalışanlarına, patronlar ve yöneticilere özel en etkili brief verme ve alma eğitimi…

Online Mikro Eğitim

Eğitmenler: Esra Lobut & Burak Yedek

Konuk: Ceyhun C. Canbazoğlu (Yapay Zeka)

Başvuru sonrasında kısa bir mülakat yapılacaktır.

Dünyadaki reklam brieflerinden yola çıkarak hazırlanan brief’leme hakkında geniş bir makale okumak isterseniz buraya bakabilirsiniz.

Neler Öğreneceksin?

  • Pazarlama sorunu veya fırsatını yakalamak

  • Ekiplerin birbirini anlamasını ve doğru sorular sormasını sağlamak

  • Hedef kitlenin zengin bir resmini çizmek

  • Amacı olan inandırıcı bir mesaj / vaat çıkarmak

  • Yapay zekayı brief aşamasına entegre etmek

  • Brief’i Sunmak (muazzam bir briefing toplantısı)

  • Daha etkili pazarlama kampanyaları kurgulamaya adım atmak

  • Ajans, marka farketmeksizin aynı dili konuşmak; birlikte ekip ruhuyla hareket edebilmek.

1. Giriş: Brief Nedir? Neyi, ne için yaptığını bilmek!

Bu bölümde, bir brief’in temelini oluşturan unsurlar ele alınacaktır. Katılımcılar, brief hazırlamanın pazarlama süreçlerindeki rolünü ve önemini kavrayacaklar. İyi bir brief, tüm proje adımlarının temelini oluşturur ve başarılı bir kampanya için en önemli adımdır.

Nasıl Hazırlanılır? Neden İyi Brief Yazmak Gerekir?

Beklentileri netleştirmek, karşılıklı birbirini anlamak üzerine...

Bu aşamada, iyi bir brief yazmanın neden önemli olduğu, yanlış veya eksik brief’in yol açabileceği sorunlar tartışılacak. Ayrıca, net hedefler belirlemek ve karşılıklı anlaşılabilir olmak üzerine vurgu yapılacaktır.

2. Derinlemesine Brief:

İyi Brief Nedir?

Brief’in Amacı Nasıl Tanımlanır? Bu bölümde, başarılı bir brief’in sahip olması gereken özellikler anlatılacak. İyi bir brief; açık, net, ölçülebilir hedefler ve amaca hizmet eden bilgiler içerir.

Hedef Kitle - Rekabet - Mesaj - Tone of Voice Nedir? Neden Önemlidir?

Katılımcılar, hedef kitlenin doğru belirlenmesi, rakiplerin analizi, verilmesi gereken mesajın doğru tanımlanması ve markanın iletişim dilinin (tone of voice) neden stratejik bir önem taşıdığını öğrenecekler. Bu unsurlar, etkili bir brief’in temel taşlarıdır.

3. Uygulama

İyi ve Kötü Brief İçeren Kampanya Örnekleri - Sürekli Değişen Brief Olur Mu?

Gerçek hayattan örneklerle, başarılı ve başarısız kampanya brief’leri analiz edilecek. Sürekli değişen brief’lerin yarattığı karmaşık durumlar üzerine tartışılacak. Bu bölümde katılımcılar, brief’in her aşamada nasıl tutarlı kalması gerektiğini görecekler.

Gerçek Bir Vakadan Uyarlanmış Uygulama

Katılımcılar, gerçek bir vakadan uyarlanmış uygulama ile birebir pratik yapacak. İyi bir brief'in uygulamaya nasıl dönüştüğünü ve süreç içinde nasıl yönetildiğini deneyimleyecekler.

Brief Veremeyen Müşteriden Nasıl Brief Alınır? Briefsiz İş Olur Mu? Olursa Nasıl Olur?

Bu bölümde, brief vermekte zorlanan müşterilerle nasıl etkili bir iletişim kurulacağı ve bu süreçte doğru bilgi akışının nasıl sağlanacağı üzerinde durulacak. Ayrıca, briefsiz iş yapılabilir mi, yapılırsa hangi stratejiler izlenmeli, gibi sorulara yanıt aranacak.

Debrief Ne Demek?

Debrief’in ne olduğu, brief sürecinin sonunda neden önemli olduğu ve nasıl yapılacağı tartışılacak.

4. Yapay Zeka ile Brief Oluşumunda Pratik Faydalar ve İncelikler

Yapay Zeka Modellerini İyi Brief Verecek Şekilde Eğitmek

Yapay zekanın pazarlama ve içerik üretim süreçlerinde nasıl kullanılacağına dair pratik bilgiler sunulacak. AI araçlarıyla brief hazırlama süreçlerinin nasıl optimize edileceği, katılımcılara uygulamalı olarak öğretilecek. Özellikle yapay zeka modellerinin doğru şekilde brief alabilmesi için nasıl yönlendirilmesi gerektiği üzerine durulacak.

Yapay Zeka ile Brief Nasıl Verilir? Nasıl Alınır?

Yapay zeka destekli projelerde, brief süreçlerinin nasıl yönetileceği üzerine detaylı bilgiler verilecek. AI ile brief verme ve alma süreçlerinde dikkat edilmesi gereken pratik noktalar anlatılacak.

Kimin İçin?

  • Brief yazan/hazırlayan, onaylayan markaların Kurumsal iletişim / Pazarlama ekipleri

  • Brief alan ya da almaya çalışan ajans çalışanları

  • Pazarlama uzmanı, müşteri temsilcisi, kreatif endüstri çalışanları, pazarlama yöneticileri

  • Patronlar / Yöneticiler