Pazarlama Kaosunda Yönünü Arayan Kuruculara Açık Mektup

Bir kurucu olarak vizyonun net. 

Pazarlama önemli. Birçok farklı yaklaşım var. Hatta yapay zekâ da kullanıyorsun. Bütçe harcıyorsun ama satışların veya marka algın istediğin oranda değil. Araştırmalar, şirketlerin yarısından fazlasının (%58) operasyon ile strateji arasında uyumsuzluk yaşadığını ve bunun ciddi gelir kaybına yol açtığını gösteriyor.

Sen hangi taraftasın?

Biz, Esra ve Burak olarak bu yüzden buradayız. Fraksiyonel CMO modelimizle, şirketinizin pazarlama departmanını dışarıdan bir danışman gibi değil, içeriden "kiralanabilir bir liderlik" ile yönetiyoruz.

Biz Ne Yapıyoruz? 

Gerekli AI toollarını süreçlerinize dahil ediyoruz. CRM, retarget vb. Havuzumuzun içinden neye ihtiyacınız varsa size uygun fiyat çözümleriyle entegre ediyoruz. Örnek; kreatif, web, SEO, vb. 

  1. Stratejik Hizalama: Sorun varsa nerede olduğunu saptıyoruz.  İş hedeflerinizle  pazarlama aksiyonlarınızı eşitliyoruz. Ürününüz ya da hizmetiniz pazarın ihtiyaçlarını karşılıyor mu yoksa müşteri deneyimi vb kısımlarda sıkıntımı var anlamaya çalışıyoruz. Pazarlama bütçeniz varsa, azsa en doğru şekilde kullanmanızı, yoksa var etmenin yollarını arıyoruz. 

  2. Ekip Kurulumu: Ekibiniz varsa daha verimli ve akıcı hale getiriyoruz. Ajanslarla devam etmek istiyorsanız uygun olanı buluyoruz. Ajansa harcayacak bütçeniz yoksa var olan imkanlarla ne yapılabilir düşünüyoruz. 

  3. Topluluk Mimarisi: Markanızı sadece ürün satan bir yapıdan, topluluk oluşturan bir yapıya dönüştürüyoruz. Artık duygusal alt yapı ve bire bir interaksiyona geçebilen markalar bağlılık yaratıyor. Bunu nasıl oluşturabiliriz bu başlık altında değerlendiriyoruz. 

Farkımız Ne? 

Sadece ciro tablolarına değil, samimiyet ve güvene inanıyoruz. Müşterilerinizi birer "veri" olarak görmüyoruz. Onları markanıza gönülden bağlı birer savunucuya, bir topluluğa dönüştürecek kurguları geliştiriyoruz. Ürününüz ve oluşturacağımız etkiyle marka kültürü, değeri inşa etmeye çalışıyoruz. 

Global veriler, bu modelin iş dünyasında kalıcı bir rol oynayacağını kanıtlıyor. 

Pazarlama operasyonunuzu maliyet, şeffaflık ve dürüstlük üzerine kurulu, ölçülebilir bir sistematik yapıya kavuşturabiliriz.

2010'lu yıllara kadar pazarlama daha düz ilerliyordu. Bugün ise kanallar çoğaldı, algoritmalar karmaşıklaştı ve rekabet agresifleşti. Artık stratejiye dünden çok daha fazla ihtiyaç var.

Daha fazla bilgi