Kötüleme, Yaratıcı Ol.
“Şunlar var ya şu markalar, içinde ABC malzemeler var, onlar yalan… Sağlığa zararlı…”
Veya
“O altyapı çok kötü, bize geçtikten sonra müşteri cirosunu artırdı.”
Hatta;
“Onların dev kuruluşlar; biz onlarla mahkemeliğiz; bizim misyonumuz iyi ve doğru bilgi vermek ama onlar bizi mağdur ediyor”
Bu tip cümleler kuruyorsanız polemikten beslenmeyi seviyorsunuzdur.
İnsanın başkasını kötüleyerek kendi ürününü ön plana çıkarması ne kadar çalışabilir ki?
İnancınız veya bazı prensipleriniz olabilir. Ancak sizden farklı düşünen farklı prensipleri olanları da kötülemenize veya dışlamanıza gerek yok. Safları sıkılaştırmaya bir itirazım yok ancak gerçeğin, bilimsel olanın müphemleştiği günümüzde polemik yapayım derken kaş çıkartmayın.
Karşılaştırma Örnekleri
Mesela Burger King ve McDonalds; BMW ve Mercedes bunu globalde yapıyor. Onlar “taş” atarak rekabette farkını dile getiriyor. Daha sert bir karşılaştırma örneği olarak Mac ve PC atışmasını gösterebiliriz. Memlekette karşılaştırmalı reklam yasak. Detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz.
Bir başka örnek Türkiye’de kahve sektöründen. “Biz 18 gr koyuyoruz” diyenrek reklam yapan Espresso Lab’e karşılık Viyana Kahvesi de “17 gr koyuyoruz ama masanıza getiriyoruz” diyerek farklı olduğu noktayı ön plana taşıyor.
Rakiplerinize taş atarak zihin payı almaya hiçbir itirazım yok; bu bir dikkat çekme yöntemidir. Hatta esprili bir şekilde bunu yapmanız bence marka adına faydalı da olabilir. İnsanlarımız polemik ve atışma seviyor; ama bir yere kadar!
Narsist Markalar
Kim devamlı başkalarını kötüleyerek “iyi” bir şey yaptığına dair inandırabilir ki insanları?
Sen doğruysan zaten kendi ürün/hizmetinle ilgili bir endişe yaşamaman gerekir. Markalara içten içe bir kibirle bakıp üste çıkmaya çalışan “hırslı” pazarlama yaklaşımı maalesef eski moda ve riskli.
Ticaretini, rekabet avantajını, stratejini, farklılılığını en uygun maliyetle hayata geçirebiliyorsan ne ala!
İtibarını korumak için üstüne basacağın düşmanlar arıyorsan maalesef bu sağlıklı bir yöntem değil; narsistçe bir yaklaşım. İnsanlar da bunu er ya da geç farkeder.
Sadede Gelelim:
Başkalarını (gizli veya açıktan) kötülemeden onlardan daha iyi olduğunuzu yaratıcı şekilde ifade ederek markanızı kuvvetlendirmeyi deneyin. Kolay değil ama basit!
Bu konuda fikrimizi merak ediyorsan bizimle buradan iletişime geçebilirsin.