For You

View Original

Markalaşmak?

Marka olmak… Markalaşmak… Büyümek..

Bunlar hep seksi ve çekici kelimeler.

Tabii ki her şirket bir noktada daha fazla bilinmek istiyor; daha çok müşteri kazanmak için. Ancak markalaşmak derken her insan farklı bir şey hayal edebilir.

Özellikle markalaşma yolunda yeni başlayan bir şirket veya start-up’lar ne düşünüyor?

  • Logomu görünce veya ismimi duyunca sevsinler

  • İtibar sahibi olayım, bir lider olarak algılanayım

  • Ürün/hizmetimi daha çok satın alsınlar

  • Benimle işbirliği yapmak istesinler

  • İnsan gücü bulmakta zorlanmak bir yana, her profesyonel benim markamda çalışmak istesin

  • Kategorimin en büyük rakibi beni satın alsın ($$$)

  • Sosyal medya takipçilerim zirve yapsın, DM’ler coşsun… Herkes beni paylaşsın (Lovemark olayım!)

  • Bir kampanya veya bir proje yaptığımda herkes beni konuşsun veya satışlar tavan yapsın.

  • Havalı ve güncel görüneyim

  • Nakit akışım harika olsun…

Liste daha da uzayabilir.

Ancak yolun başında olan şirketler için marka hakikatı bu olmamalı. Beklentiler bu olmamalı, çünkü gerçek değil.

Gerçekçi olursak sorunları çözebilir ve hedefimize ulaşabiliriz. Seni sadece çevren ve paydaşların biliyor. Takipçilerin de biliyordur. Ana zorluk alanını bulman lazım, rekabete göre...

Şu cümleleri de kuruyorsan bir sorun var demektir:

Etkinlikte roll-up veya fotoğraf kötü oldu!

Linkedin paylaşımları daha çok etkileşim almalı!

Kampanya görselimizde muhakkak şu ifade olsun-

Neden satışlarım artmıyor? Neden insanlar beni konuşmuyor?

Benim de milyonlarca bütçem olsa marka olurum…

Sorunu çözmenin yolu da seni sana gösterecek gerektiğinde gerçekleri söyleyecek bir dost, sadece bir dost ile konuşmak. Çünkü birçok insanla konuşursan kafan karışabilir…

Bunun gibi soruları sorarak markalaşma yoluna gitmek daha doğru olur:

  • Bir defa satın alan insan tekrar satın alıyor mu? (mümkün olan kategorilerde)

  • Müşteri tabanımı daha nasıl genişletebilirim?

  • Müşteriler ve pazarım hakkında araştırma yaparken nelere dikkat etmeliyim?

  • Elimdeki bütçeyle sıradışı büyümeyi yakalamak için neler yapmalıyım?

  • Rekabet avantajımı nasıl derinleştiririm?

  • Benim pazarlama yatırımının geri dönüş oranı ne? Ne olmalı? (MROI veya başka metrikler de olabilir)

Markan için en önemli soru cümleni bulmak amacımız…

Sadece 25 dakikalık bir online görüşme ile markalaşmak için bir adım atabilirsin.

https://calendly.com/forone_free/forone-discovery